Crochetnerd

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Johanna - 2 september 2010 07:49

Har senaste tiden stickat en tröja som ni kanske redan vet, efter alla mina inlägg av kramp i handen och benhårt hålla garnet. Den blev faktiskt färdig till slut. Den blev kanoners tycker jag och behöver verkligen inte skämmas för den.



  




Sen undrar jag en grej har senaste tiden suttit och stickat sockor (mina första) och undrar lite hur man ska minska för att få en perfekt rundad tå, enligt beskrivningen som jag hade så var det inte direkt utförligt förklarat. Det stod bara att man skulle dra tråden genom alla maskor och sedan var den färdig. Men tycker inte direkt att det funkar med drygt 50 maskor på stickorna. Så hur ska jag minska för att få en rundad tå. Någon som kan ge mig lite tips? Sen kan jag bara tillägga att jag inte tycker om garner som ändrar färg. Det är ju spännande att sticka med då det blir spännande för ögat men samtidigt tycker mitt öga att det blir rörigt och stökigt. Vissa älskar garn med fler färger men jag tycker inte om det. Stickar hellre med två färger än ett garn som ändrar färg. Men jag var tvungen att prova om jag verkligen inte kunde älska det. Men det går inte.


  

  

Så hur gör jag nu? Har jag gjort rätt för det första?

Ovido - Quiz & Flashcards