Crochetnerd

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna - 11 mars 2011 15:34

Efter packning och flytt och mycket småplock är man i ordning. Ja inte helt men nu går det iallafall att bo. Några kartonger står i ett rum och skriker efter uppmärksamhet och vill bli urplockade. Gardiner har vi bara än så länge i vardagsrummet, i det ena fönstret dock. Blir nog uppsättning av gardiner i resten av rummen i helgen, om jag orkar stryka. Vi har inte fått upp dem ännu då brist på slagborr har funnits. Men nu har vi lånat en så nu ska gardiner upp. Ni som inte vet om det, så har vi flyttat.  


Hade dock planerat att sätta mig och virka i helgen. Håller på med en sjal. Beställde garn till en mössa, men den som skulle ha mössan ville till slut ha en annan mössa vilket kräver ett annat garn. Då tog jag garnet jag beställde och påbörjade en sjal efter att jag såg den på virk-a-long. Denna sjal tänkte jag sätta mig och fortsätta med. Men den planen gick i stöpet. Jag ska jobba hela helgen istället. Ska kontrollera spindlar på framaxlar i 22 timmar över helgen. Tror inte att jag kommer ha lust eller energi att sätta mig med virkning efter de 10 timmars passen. Sjalen får nog vänta till nästa helg istället. Nu ska jag dock dammsuga och diska, virkningen kanske dyker fram ikväll istället. Får se om det blir något med det. Ibland blir jag irriterad över att det inte finns tid och ork till att virka efter mina dagar i skolan eller jobb på Meritor. Efter att ha stått och programmerat emco maskiner hela dagarna orkar man helt enkelt inte sätta sig med en virkning. Man vill bara vila huvudet och fingrarna. Det finns inte tid över till varken stickning eller virkning längre. Har alltid massor att göra känns det som, hela tiden något som dyker upp. Det som man sedan planerar blir aldrig som man har tänkt sig. 


Jaja det löser väl sig till slut. Nej dags för disken som också ropar!


  

Detta är då virkprojektet som jag aldrig har tid med *suck*

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards