Crochetnerd

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

hund+plugg

Av Johanna - 12 september 2010 10:56

Var till skolan och kollade in en utbildning på teknikcollege, nu ska man börja plugga. CNC operatör är vad jag ska plugga till, kanske en aning otippat men det låter super roligt och kan inte vänta tills arbetsförmedlingen hör av sig och säger att jag kommit in. Utbildningen är på 40 veckor plus lite praktik veckor, efter utbildningen har jag en stor stor stor chans att få ett jobb. Jag vill verkligen bli antagen, ser fram emot det till tusen. Är lite rädd för att jag inte ska komma in och gör jag inte det så kommer jag bli så besviken. 



Sen har jag och sambon skaffat hund, en liten tjej på 10 månader, en liten Madicken. Vi har inte namngett henne själv men vi tycker att namnet är passande. Jag är helt chockad och förvånad när vi är ute och går med henne. Passerar man andra hundar så säger hon inte ett knyst, hon stannar bara och tittar lite och går sedan vidare. Sen sover hon mycket, men eftersom det är ett nytt hem så kanske det är mycket intryck som hon tar in som gör henne lite trött. Men det är verkligen en mycket trevlig hund och är riktigt nöjd och stolt över att äga henne. Förresten så är det en Jack Russell terrier och min mamma och pappa hade en sådan ras tidigare och hon var överallt och ingenstans och kunde aldrig lägga sig i soffan och sova knappt. Hon var super aktiv, denna hund är lugn som tusan jämfört med hunden som mamma och pappa hade.


  




 Jag tror att hon trivs hos oss litegrann vad tror ni?



Höll dock på att få en hjärtsnörp dagen efter vi fick henne. Har stickat en vante, den kom hon bärandes med i munnen. Sedan lade hon sig ner och började bita på den. Eftersom man är en stor garnnörd så passerade miljoner tankar och bilder i huvudet på mig, där jag såg hunden i ett hav av sönder trasade stickade kläder och nystan. Men det har inte hänt igen, problemet var väl att vanten låg på golvet.

 
 
rozza

rozza

18 september 2010 02:12

Hej :D
Oj va roligt för dig, hoppas du blir antagen :D
en liten kommentar bara ang hund och inte bry sig om andra, de är ju ett beteende som är 100%från ägaren.
Om ägaren visar rädsla samtidigt som en mötande hund,reagerar hunden som en vakt för ägaren, vill försvara ägeren.
Att ni nu såg valpen inte reagera på detta vis va ju helt på grund av att ni även var lugn :D enkelt va? :D
hundpsykologi (A)

http://rozza.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 mars 2011 15:34


Efter packning och flytt och mycket småplock är man i ordning. Ja inte helt men nu går det iallafall att bo. Några kartonger står i ett rum och skriker efter uppmärksamhet och vill bli urplockade. Gardiner har vi bara än så länge i vardagsrummet, i d...

Av Johanna - 26 januari 2011 16:43


Inte skrivit här på länge, men jag skapar fortfarande men inte i garn och när jag väl kommer hem från skolan är jag så trött att jag inte orkar sticka eller nått. Men håller på med en strumpa nu som jag började med för en vecka sen eller nått, har ko...

Av Johanna - 8 december 2010 19:02

Jag har blitt super dålig på att lägga upp bilder och skriva här. Men just nu är det lite mycket. När jag kommer hem från skolan är jag så trött att jag inte orkar sätta mig här och försöka knåpa ihop något. Har heller inte stickat färdigt något men ...

Av Johanna - 4 november 2010 16:18

Har gått i skolan i två veckor nu. Har lärt mig massor om hur man läser av en ritning i olika skalor och alla beteckningar. Lärt mig använda ett skjutmått (stenåldersvarianten), lärt mig vilka svetsmetoder som finns. Andra dagen efter lite teori på m...

Av Johanna - 21 oktober 2010 13:25

På måndag bär det iväg till skolan. Ja tro det eller ej men jag kom in. Är så jäkla lycklig. Här ska det svetsas och svarvas. Får dock mindre tid till stickning/virkning, men kommer nog fortfarande fortsätta men inte lika mycket. Vi får helt enkelt s...

Skapa flashcards