Crochetnerd

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna - 31 juli 2010 13:21

Tröjan tar sig mer och mer och krampen i handen blir värre och värre. Måste hela tiden benhålla i tråden för att det skall bli jämt stickat annars ser det ut som någon nybörjare har stickat tröjan. Visserligen är inte det fel heller, man måste ju börja någonstans. Men jag blir dock inte nöjd när det är ojämt då repar jag hellre om än fortsätta sticka. 


Nu drar jag till österlen en vecka och stickningen får vänta på mig hemma, tar nog med någon virkning istället som jag håller på med om nu andan skulle falla på och jag får abstinens besvär av att inte få pilla med händerna. Men tvivlar dock på att jag kommer virka något. Men vi får se. 

Hoppas vi får fint väder därnere för här i örebro trakten regnar det bara men det skulle tydligen vara helt normalt att regnet bara öser ner. Men för att göra det lite roligt kan man ju alltid ta paraplyet och sjunga "i'm singing in the rain". Då blir det ju genast mycket roligare. 


Hur som helst synes om en vecka då kommer smyg bilder på tröjan både bak och framstycke troligtvis. Ärmar fattas fortfarande. Kanske skulle göra väst?

Av Johanna - 15 juli 2010 14:40

Föreställ er detta. Fyra nystan med tunnt bomullsgarn i marint, ljusblått och naturfärgat. Sedan ett mönster på en pippitröja med de traditionella ränderna och toffsarna vid halssprundet. Föreställ er sedan dessa ränder helt borta och tröjan stickad i marinblått, ena ärmen finns det ett instickat namn och den andra ärmen är randig i färgerna marint och ljusblått. På framsidan av tröjan kommer det att bli ett mönster som är dit sytt då det är knepigt att få till detta genom att sticka in det. Låter knepigt?


Vänta då på bilden som kommer när tröjan är klar.



Förresten kan jag inte rekommendera någon på denna jord att sticka med tunnt bomullsgarn 18/6, tunna stickor att hålla i och inte tillstymmelse till garn att hålla i heller, Svårt? Jupp Utmaning? Yes, but that's what we like. Mitt blir glest och allmänt trist och super ojämnt och har repat upp det många gånger nu, men tror att det kommer att lösa sig till slut. Mina grejer brukar ju bli great :p Och du! Trägen vinner heter det ju. På't igen bara.

Av Johanna - 7 juli 2010 14:10

Nytt projekt, denna gång ett par tofflor till min kusin. Virkade med dubbel garn och dekorerad med blommor och en färgglad knapp, där bilden tyvärr är jätte suddig men man ser iallafall knappen. Min kusin älskade sina tofflor och jag är rätt nöjd själv med all rätt för de blev verkligen urbra. Men jag tror det är knappen som gör hela toffeln super rolig att titta på. Sen är de super sköna att ha på sig. 


  


  


  


  

Klart! Erkänn att de är snygga! :P

Skapa flashcards