Crochetnerd

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Johanna - 20 augusti 2010 22:33

Idag gick jag runt och rotade i mina gömmor efter ett raggsocksgarn men hittade en härva med lovikka istället, så satte genast igång att sticka en vante, har tummen kvar på ena och så en halv stickad vante. Sen kom mamma hit och höll mig sällskap en stund och faktiskt hjälpte mig att städa och ordna lite organisation i skåp och lådor (hon skyllde på att hon var nervös för att gå till tandläkaren.) Det uppskattades iallafall och nu har jag en hel garderob tom. Tänka sig vad mammor kan. 


Sen hittade jag en tyg snutt som blev kvar efter att mormor hjälpte mig att sy gardiner till vardagsrummet (avskyr att sy). Satte mig ner och klippte 1 cm breda remsor och började virka en rund matta. 


Så vad hände? 


Är dock fortfarande väldigt sugen på att sticka ett par stumpor till min pappa för att se om jag kan få dit hälen denna gång. Han ville ha den i svart och grått. Men det är bara super trist att man inte har pengar till att köpa garn. Men det kanske är bra och andra sidan. 


Jag hade lovat mig själv att inte starta nya projekt förräns tröjan som jag för övrigt har lite deadline på att sticka var färdig. Nu har jag istället massor och det kliar väldigt mycket i fingrarna. Jag vill göra allt detta på en och samma gång. Suck livet är hårt för en stickare ibland. 


Tack och godnatt

Av Johanna - 20 augusti 2010 07:47

Arbetet med pippitröjan i tunt bomulls garn går sakta med säkert framåt, eftersom garnet är väldigt tunt så känns det lite som om man stickar och stickar men aldrig kommer någon vart. Har iallafall bakstycket och framstycket färdig stickat, sedan också en ärm som snart är klar. Andra ärmen blir rolig att sticka och den ser jag fram emot att sätta tänderna i, två färgad. Får se om den ser ut som hej kom och hjälp mig när den är ihop monterad eller om den faktiskt blev schysst. Men jag tror nog att det blir en sjuhelsikes tröja. En tröja jag ännu en gång kan vara stolt över att ha stickat. Bara synd att tröjan inte passar mig för jag skulle med glädje använda den, bara jag kom i den. Sen är det synd att jag troligtvis inte kommer se denna tröja bärandes av personen i fråga så många gånger eftersom han inte bor här, men tanken på att den används är toppen. 


Nu blir det lite kaffe och lite ärmstickning, tills jag slocknar i soffan är så himla trött idag. 

Ovido - Quiz & Flashcards