Crochetnerd

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Pigg och glad!

Av Johanna - 24 juni 2010 15:44

Pigg och glad efter igår, vaknade en aning sent "imorse" runt så där en halv ett eller nått. Känns som om jag sovit bort hela dagen. 


Blev ett inlägg ändå innan midsommar, tänkte bara lägga upp bilden på början av halsduken och så mina super snygga virknålar som funkar bättre än de nålarna jag fick låna av min mormor som inte var så krya alla gånger med tanke på att det såg ut som någon eller något hade tuggat på den. Drygt att virka när garnet fastnar i det som är avfnast. Men nu har jag äntligen mina egna och nya virka nålar så nu går det som en dans, nästan så att halsduken virkas så snabbt att det ryker om det, fasar nästan för att den skall brinna upp :P. Nej riktigt så snabbt går det nog inte. Men man kan ju alltid låtsas. Sen kan jag förövrigt erkänna att nålen som kommer användas mest är den blå. Om det nu finns något intresse av att veta det. Storleken på den är nämligen 3,5, mycket användbar nål enligt mitt tycke.


  

Aldrig virkat vågmönster förut som sagt, men det blir ju iallafall vågit. Färgerna är heller inte fel, kan nog påstå att jag älskar dem. Men garnet vette tusan om jag tycker så mycket om. Sisu heter den och är ett bland garn mellan ull och något mera och när man virkar med det håller garnet liksom inte ihop, så man får med sig en halv maska tillbaka och så spendera tiden med att antingen virka om stolpen eller helt enkelt lyckas leta efter halva maskan som stannat kvar. Men nu har vi ju köpt garnet så nu får det vara som det är, ska nog knåpa ihop det ändå.  

  

snyggt va? :D Ja jag är iallafall LYCKLIG!!

 
 
Ingen bild

Moa Bergqvist

25 juni 2010 17:14

Hej! vill du ha jobb och virka en klänning, kontakta mig på moa.bergqvist_bast_94@hotmail.com :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 mars 2011 15:34


Efter packning och flytt och mycket småplock är man i ordning. Ja inte helt men nu går det iallafall att bo. Några kartonger står i ett rum och skriker efter uppmärksamhet och vill bli urplockade. Gardiner har vi bara än så länge i vardagsrummet, i d...

Av Johanna - 26 januari 2011 16:43


Inte skrivit här på länge, men jag skapar fortfarande men inte i garn och när jag väl kommer hem från skolan är jag så trött att jag inte orkar sticka eller nått. Men håller på med en strumpa nu som jag började med för en vecka sen eller nått, har ko...

Av Johanna - 8 december 2010 19:02

Jag har blitt super dålig på att lägga upp bilder och skriva här. Men just nu är det lite mycket. När jag kommer hem från skolan är jag så trött att jag inte orkar sätta mig här och försöka knåpa ihop något. Har heller inte stickat färdigt något men ...

Av Johanna - 4 november 2010 16:18

Har gått i skolan i två veckor nu. Har lärt mig massor om hur man läser av en ritning i olika skalor och alla beteckningar. Lärt mig använda ett skjutmått (stenåldersvarianten), lärt mig vilka svetsmetoder som finns. Andra dagen efter lite teori på m...

Av Johanna - 21 oktober 2010 13:25

På måndag bär det iväg till skolan. Ja tro det eller ej men jag kom in. Är så jäkla lycklig. Här ska det svetsas och svarvas. Får dock mindre tid till stickning/virkning, men kommer nog fortfarande fortsätta men inte lika mycket. Vi får helt enkelt s...

Ovido - Quiz & Flashcards