Crochetnerd

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Tråkigt

Av Johanna - 9 juni 2010 14:25

Nu börjar det kännas så där tråkigt igen. Mössan är snart klar till den där lilla söta pojken. Har inget nytt projekt på gång förutom att sy ihop rutorna till mormors filten jag virkade för ett halv år sedan som det fortfarande fattas två rutor på och en kant. Har liksom inge projekt på g och det känns fruktansvärt jobbigt. För vad ska jag göra nu liksom? 


Är det någon där ute som har något tips och något mönster som de kan dela med sig får de mer än gärna höra av sig. Engelska eller svenska mönster spelar ingen roll alls. 


Snälla kom med tips om ni läser detta och vet hur jobbigt det är att inte ha något projekt på gång. Ni får gärna höra av er om ni hittat något mönster som ni själva har lust att göra men av olika anledningar inte hunnit med eller liknande. Eller om ni helt enkelt vill ha hjälp att ha något virkat, som typ beställning eller nått av det som jag redan har lagt upp en gång.

 
 
alma

alma

10 juni 2010 14:26

Du kanske redan är med där men annars är Ravelry ett bra tips för oss som gillar att sticka och virka. En trevlig community med massor av inspiration att finna och även gratis mönster.

http://www.almali.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 mars 2011 15:34


Efter packning och flytt och mycket småplock är man i ordning. Ja inte helt men nu går det iallafall att bo. Några kartonger står i ett rum och skriker efter uppmärksamhet och vill bli urplockade. Gardiner har vi bara än så länge i vardagsrummet, i d...

Av Johanna - 26 januari 2011 16:43


Inte skrivit här på länge, men jag skapar fortfarande men inte i garn och när jag väl kommer hem från skolan är jag så trött att jag inte orkar sticka eller nått. Men håller på med en strumpa nu som jag började med för en vecka sen eller nått, har ko...

Av Johanna - 8 december 2010 19:02

Jag har blitt super dålig på att lägga upp bilder och skriva här. Men just nu är det lite mycket. När jag kommer hem från skolan är jag så trött att jag inte orkar sätta mig här och försöka knåpa ihop något. Har heller inte stickat färdigt något men ...

Av Johanna - 4 november 2010 16:18

Har gått i skolan i två veckor nu. Har lärt mig massor om hur man läser av en ritning i olika skalor och alla beteckningar. Lärt mig använda ett skjutmått (stenåldersvarianten), lärt mig vilka svetsmetoder som finns. Andra dagen efter lite teori på m...

Av Johanna - 21 oktober 2010 13:25

På måndag bär det iväg till skolan. Ja tro det eller ej men jag kom in. Är så jäkla lycklig. Här ska det svetsas och svarvas. Får dock mindre tid till stickning/virkning, men kommer nog fortfarande fortsätta men inte lika mycket. Vi får helt enkelt s...

Skapa flashcards