Crochetnerd

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Johanna - 8 juni 2010 11:55

Vet egentligen inte hur man skriver en blogg men använder den här mest bara för att lägga upp saker som jag gjort och som jag håller på med.


Började virka och sticka som alla andra i skolan och har fortsatt med det under den tiden, men känt mig som en gammal tant för att jag hållt på med det och hållt det mer eller mindre hemligt under alla år att jag faktiskt finner ett nöje att hålla på med det. Sedan träffade jag min nuvarande sambo som uppmuntrar mig extremt mycket till att fortsätta hålla på med det och behöver inte längre hålla mitt "tantiga" nöje hemligt längre. Just nu är jag arbetslös och har all tid i världen att hålla på med min lilla hobby. Bollar väl lite mellan praktikplatser och ingenting just nu. Men virkandet och stickandet finns där fortfarande, dock lite mindre under praktikperioderna. Men så fort jag är arbetslös så har virkande och stickande ökat med storm steg. Förra veckan virkade jag en tröja och shaun the sheep och denna vecka håller jag på med en mössa. 


Alla bilder som laddas upp här kommer bli lite suddiga då jag använder mobil kamera till nästan allt.


Här kommer iallafall bilder på tröjan och Shaun the sheep som jag gjorde för veckan.



Tröjan är beställd till min sambos systerson, han kommer att se ut som en liten mexikanare men ack så gullig tröjan blev. Riktigt nöjd själv om man nu får skryta.



Shaun the sheep i delar och ännu inte ihop sydd.


  


Då var Shaun the sheep färdig. Super roligt att virka den när man kom så lång till armarna och insåg att han skulle bli totalt super gullig.

Av Johanna - 8 juni 2010 09:00

Den första tröjan jag någonsin stickat i hela mitt liv. Behöver tvättas, trådarna fästas men sen är den nog färdig. Fattas lite snoddar i sprundet bara. :D Säger bara en sak jag är nöjd.

    

Av Johanna - 8 juni 2010 08:15

      Mitt första amigurumi- Mumin trollet.


  

Av Johanna - 8 juni 2010 08:00

Lägger upp lite andra saker som jag gjort tidigare sen kommer det väl mer och mer allt eftersom projekten blir klara. 




  


Första vantarna jag någonsin stickat med två färger, brukar annars bara sticka lovikka vantar men kände att jag behövde en utmaning. Lyckades ganska bra tycker jag :P Vantarna fick min mamma i julklapp 2009.

Av Johanna - 8 juni 2010 07:45

Stickade alltid lovikka vantar förut sedan dess har saker och ting utvecklats och jag har väl insett att jag också kan göra andra saker än bara vantar. 


 


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards